Öppettider

Support

Fjärrstyrning

Klicka här för att ladda ner vårt verktyg för fjärrstyrning.

Välkommen till Norteams support.

Kanske hittar du svar på din fråga i vår självhjälp? Om inte, hör av dig till oss så hjälper vi dig!
Om ett specifikt program slutat svara så kan man avsluta det i Aktivitetshanteraren (genväg: Ctrl + Alt + Delete). Skulle själva datorn ej vara responsiv testa då att starta om datorn genom att hålla ned startknappen.
Det kan vara kopplingen mellan datorn och skrivare som orsakar problem, eller enbart skrivaren. Säkerställ så att skrivaren är i gång och uppkopplad till samma nätverk som din dator. Funkar det fortfarande inte är du varmt välkommen att kontakta vår support.
Misstänker du att du har drabbats av virus är det rekommenderat att kontakta vår support. För att förhindra virus använder vi ett antivirusprogram, som kontinuerligt identifierar och raderar potentiella hot.
Är det dokument som ligger på nätverket kan åtkomsten begränsas av att du saknar nätverk. Se till att du är ansluten till nätverket för att nå dokument som delas med andra inom organisationen.
Varje programuppdatering kommer med olika förutsättningar. Se till att ha koll på vilka typer av tjänster som påverkas vid uppdatering. Somliga uppdateringar kräver omstart av datorn.
Använder du och dina kollegor Sharepoint eller OneDrive går det att dela dokument. Högerklicka på filen du vill dela och klicka på ”Dela”. Används en delad mapp på nätverket, går det att dela sökvägen till mappen med kollegan, förutsatt att ni har samma behörighet.
Kontrollera i papperskorgen på din dator om filerna finns där. Hittar ni inte filerna kontakta vår support.

Denna webbplats använder cookies. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies.