Nya tekniker till vår IT support
IT support är en kärndel i våra leveranser. Vi har nyligen välkomnat nya supporttekniker till både vår servicedesk samt en on-site tekniker som arbetar på plats hos kund. Vår IT support innehåller mer än felsökning och rådgivning – vi erbjuder skräddarsydda lösningar och fungerar som en strategisk partner, oavsett om ni behöver support på distans eller söker en IT-konsult i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Lär känna våra nya kollegor till support-teamet
Edvin Englund, supporttekniker
Om din roll som tech advisor var en serie, vilken genre skulle den vara och varför?
Om jag skulle sätta en genre på mitt jobb hade det varit en dokumentär då mycket av mitt jobb bygger på verklighetsförankring. Jag analyserar behov, undersöker fakta och förklarar komplicerade koncept på ett pedagogiskt sätt. Ungefär som en berättarröst i en dokumentär som guidar tittaren genom det tekniska landskapet.
Finns det någon tekniktrend just nu som du tycker är extra spännande?
Känns svårt att svara något annat än AI på denna fråga. AI är spännande eftersom det kan hjälpa oss att göra saker snabbare, smartare och enklare. Som att till exempel hitta mönster i stora datamängder, ge förslag eller till och med fatta beslut. Det gör att vi kan spara tid, lösa problem på nya sätt och fokusera mer på det som människor är bäst på.
Emilio Tejada Curin, supporttekniker
Vad är din bakgrund inom IT-branschen?
Jag har alltid haft ett stort intresse för IT, vilket gjorde att jag valde att utbilda mig till nätverks- och supporttekniker. Efter examen började jag arbeta som IT-drifttekniker på Modul System, där jag jobbade med drift av en hybrid miljö med Microsofts lösningar som Windows, Azure och SQL. Senast var jag IT-konsult på NetInsight, där jag arbetade både med den dagliga driften och supporten. Nu ser jag verkligen fram emot att vara en del av Norteam och fortsätta utvecklas i ett team med stort driv och engagemang. Det ska bli kul att få bidra med det jag kan – och lära mig ännu mer på vägen.
Vad var det som fick dig att välja Norteam?
Jag fastnade mycket för atmosfären man kände i företagskulturen och känslan på kontoret. Det gav mig en riktig wow-känsla.
Lucas Slyngstadli, On-site tekniker
Vad tycker du är roligast i din roll som On-site tekniker hos Norteam?
Det roligaste med min roll som On-Site tekniker är att det är ett brett spektrum med vad för teknik man får hantera, allt från hårdvara till mjukvara och mycket mer. Ett stort plus är också att man får ansvar under frihet.
Vilken är din superkraft i techvärlden?
Min superkraft i techvärlden lutar mer åt hårdvara men jag har en ganska stabil grund när det gäller mjukvara också. Mitt största intresse inom techvärlden är att bygga och pilla med datordelar.
Läs mer om våra supporttjänster, som bland annat IT-chef som tjänst.
Senaste nytt
Hållbar IT för oss handlar om både miljömässiga, sociala och ekonomiska aspekter. Vi strävar efter att vara en positiv drivkraft för utvecklingen av IT-miljön på arbetsplatser